Afspraak maken

Opvallen met jouw bedrijf

Concurrentie-jungle

Opvallen is een must wanneer je in deze tijd een succesvol bedrijf wilt runnen. De afgelopen jaren zijn er steeds meer ondernemers bijgekomen. Het enkel delen van standaardteksten en gebruikmaken van stockfoto’s is lang niet meer genoeg om boven de concurrentie uit te steken. Opvallen is de sleutel tot succes. Maar hoe doe je dat eigenlijk?

 

Opvallen met jouw bedrijf: hoe doe je dat?

De beste manier om op te vallen is per bedrijf verschillend. Voor een begrafenisondernemer is opvallen door middel van humor misschien niet de beste keus. Aandacht krijgt je geheid. Een tweede is of het de juiste vorm van aandacht is. Toch zijn er wel een aantal algemene richtlijnen die jou helpen om jouw bedrijf te onderscheiden van de concurrentie.

 

Continuïteit

De ene week ben je volop bezig om jouw bedrijf in de spotlights te zetten, zowel online als offline. Niemand kan meer om jouw bedrijf heen. Maar een week later is er geen spoor meer van jouw bedrijf te bekennen. Wie wilt opvallen moet zijn aandacht, energie en tijd goed verdelen. Continuïteit is dus een belangrijke factor. Opvallen doe je door consistent aanwezig te zijn.

 

Unieke branding

Ook wanneer je als bedrijf zijnde een gevoel van professionaliteit en expertise wilt uitstralen, is het nog steeds belangrijk om te laten zien wie jij bent. Deel ook eens de gezichten achter jouw bedrijf en content die jullie zelf waardeerden. Wees een open en transparant bedrijf. Zo stel je jouw klanten instaat om zich met jou en dus het bedrijf te identificeren. Dit is de meest pure en waardevolle connectie die jij met de klant kunt opbouwen. Dus ook een van de beste manieren om op te vallen.

 

Gevelreclame

Heeft jouw bedrijf een fysieke locatie? Maak dan gebruik van gevelreclame! In eerste instantie misschien een voor de hand liggende tip, maar daarom niet minder belangrijk.  Door een uniek en mooi ontwerp te laten designen, kun jij je onderscheiden van de concurrentie. Nog voor dat de klant binnen is, komt hij al in aanraking met jouw bedrijfsnaam. Daarnaast trekt een goed ontwerp ook de aandacht voorbijgangers. Denk dus goed na over een ontwerp dat op een positieve manier meteen alle aandacht opeist, doordat het uit de omgeving springt. Zo stimuleer je het opbouwen van een prettige connotatie met jouw bedrijf. Ook zonder dat iemand daadwerkelijk een stap binnen heeft gezet.

 

Promoties

Gebruikmaken van promoties is een van de meest bekende middelen die je kunt inzetten om op te vallen. Zowel online als offline zijn er zat manieren waarop jij reclame kunt maken voor jouw bedrijf. Hieronder hebben we een aantal voorbeelden voor je op een rij gezet:

Adverteren op social media;
Uitdelen van promotieartikelen;
Promotieacties in de vorm van bijvoorbeeld een winactie of kortingen;
Reclame maken op een voertuig, bijvoorbeeld op een aanhanger.

 

Opvallen doe je met Reclamejobs!

Opvallen met jouw bedrijf? Wij van Reclamejobs denken graag met je mee. Zo kun je bij ons onder andere terecht voor gevelreclame, voertuigreclame en promotieartikelen.