Afspraak maken

Continuïteit: zo blijft jouw bedrijf voortbestaan

Continuïteit: zo blijft jouw bedrijf voortbestaan

Continuïteit staat letterlijk voor voortgang en onafgebroken. Dit begrip speelt een zeer belangrijke rol bij het runnen van een succesvol bedrijf. Wie wilt dat zijn onderneming voor een langere tijd blijft bestaan, moet op verschillende vlakken zorgen voor continuïteit. Ook voor jouw bedrijf is continuïteit een belangrijk element. Waarom? Dat lees je in dit artikel.

 

Stilstaan is achteruitgaan

Wie continuïteit binnen zijn bedrijf niet vooropstelt, zal hoe dan ook stilstaan of zelfs achteruitgaan. Neem als voorbeeld de social mediakanalen van jouw bedrijf. Zodra jij voor een maand van de radar verdwijnt, zul je zien dat jouw naamsbekendheid daalt. Er is sprake van een dood profiel, waardoor de aandacht van de gebruikers voor jouw pagina verzwakt. Jouw bedrijf verdwijnt langzaam naar de achtergrond.

 

Een rechte lijn

Schommelingen in de aandacht voor een bepaalde taak, zorgen dat je niet optimaal kunt presteren. Kies er liever voor om de tijd en energie over een langere periode te verdelen. Zo kan er effectief onafgebroken aandacht besteed worden aan deze specifieke taak. Oftewel, werk in een rechte lijn zonder uitschieters en het bewaren van de continuïteit.

 

Opvallen is belangrijk

Opvallen bij jouw (toekomstige) klant begint bij consistent aanwezig zijn. Niet alleen op social media, maar ook door middel van het maken van reclame. Zowel in de vorm van bijvoorbeeld visitekaartjes als voertuigreclame kan je jouw bedrijf zichtbaar maken. Het is belangrijk dat jouw aanwezigheid onder de doelgroep continu is, zodat jouw bedrijf niet naar de achtergrond verdwijnt.

 

Gedrevenheid loont

Ook continuïteit van de juiste werkhouding zorgt dat jouw bedrijf meer gewaardeerd wordt. Wie standaard een assertieve werkhouding aanneemt, behartigt zowel de belangen van het bedrijf zelf als die van de (toekomstige) klanten. Op de werkvloer zorgt dit voor goede onderlinge verhoudingen en een effectieve manier van communiceren. Dit komt alle ten goede aan het de groei van jouw bedrijf. Zo zie je dat het aanhouden van een gedreven werkhouding wordt beloond. Een succesvol bedrijf runnen? Maak dan van continuïteit jouw hoofdprioriteit.